söndag 22 juni 2014

Barnflyttningslogistik

Läggdags för mig idag innebär att flytta på tre sovande barn. Alfred, som här i Lysekil medan Christophers syster är här med sina två barn, sover i andra änden av huset med Christopher (när de åker kommer Alfred och Christopher sova i rummet bredvid mitt), ville somna i min säng ikväll ("Jag FÅR plats!"), så han måste bäras iväg till sin säng (för han får tyvärr inte plats utan risk att ramla i golvet eftersom jag måste ha Flora och Lilly hos mig för amningen), Flora låg i en mjuklift i köket eftersom hon skrek så mycket när hon vaknade till i vardagsrummet där hon fick somna när jag lade Alfred i vår säng, att hon riskerade att väcka Lilly, som i sin tur låg i en annan mjuklift i vardagsrummet - efter att hon varit uppe i min famn en sväng då hon vaknat till. 
Nu håller jag just på att söva om Flora i sängen, och sen får även Lilly komma hit. 
Lilly har förresten varit orolig på nätterna ett tag, så det händer allt för ofta att jag måste slita bröstet ur munnen på stackars Flora för att lugna Lilly, eftersom Flora är lugnare och gärna tar nappen, vilket Lilly ofta vägrat på nätterna på sistone. 
Nu vaknade Lilly, hör jag, så dags att slita loss Flora och ta emot Lilly från Christopher...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar