söndag 22 juni 2014

8 månader idag!

Idag blir Flora och Lilly 8 månader!
Jag har inte lyckats ta nån bra bild på dem än idag, så de här får duga. 
I köket i Lysekil
Och på stranden. 
Jag testade en ny maträtt till dem idag: köttfärs med broccoli, morötter och makaroner.
Jag smaksatte med vitpeppar och franska örter, men tyckte att det blev extremt smaklöst, fast tjejerna gillade i alla fall första lilla smakportionen. Det gick inte att få purén slät, men nu är de ju åtta månader, och då ska man kunna börja ge mat med bitar i, och det gick ju bra när vi provade idag. 

4 kommentarer:

  1. Hej Sara.
    Vad fina de är. Verkligen kul att följa dig. Mina Sigrid & Beate blev treveckor idag, så små fortfarande, men växer på bra. Ha en fortsatt fin sommar. Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och vad skönt att höra att dina flickor växer bra. Hoppas allt går bra för er, att storasyster är stolt och att ni får sova nåt. ;) Kram

      Radera
  2. Hej! Mina är exakt två månader yngre än dina �� Elsie och Viola heter de! Vi bor i Uddevalla :) hittade precis din blogg, så nu ska jag kolla lite på den! Trevlig sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! :) Fina namn - Viola var jag inne på också när vi letade blomnamn som skulle passa med Flora, men Christopher var inte med på det... Glad sommar!

      Radera