söndag 1 juni 2014

BVC imorgon

Mina fina älsklingar i sängen i morse!

Imorgon är det dags för BVC igen - en för tidig 8-månaderskontroll eftersom vi är på västkusten när det egentligen är dags. Jag tycker fortfarande att Flora känns så ynka liten, så det ska bli intressant att se hur de ligger till på kurvorna nu. Jag har funderat lite på om jag skulle försöka dra ner på nattamningarna för min sömns skull, men eftersom de är så små så vill jag inte göra det än. Jag har läst nånstans att bröstmjölken är bättre på nätterna på något sätt, så att dra ner då känns inte så bra. Jag brukar faktiskt inte vara så hemskt trött nu för tiden, för att tjejerna sover så länge på morgnarna - fast de senaste morgnarna har Alfred kommit in till oss runt halv 7-7 och brukar lyckas väcka dem, och det har ju inte varit nåt vidare förstås. Men vi får se hur det går på BVC imorgon.
Lilly kräktes förresten i förmiddags när vi var nästan hemma från promenaden - och inte sån vanlig bebiskräks, utan rejält, och sen var hon lös i magen också. Men när jag ammade henne strax efter och var beredd på att det skulle hända igen så var allt lugnt, och hon var pigg och glad som en liten mört, och det har hon fortsatt vara. De fick äggröra till frukost, så vi undrar om hon kanske är känslig för ägg. Det konstiga är bara att de har ätit ägg flera gånger förut utan några som helst problem, så jag får fråga om det också på BVC. Tror att temat för besöket skulle vara mat också, så det blir ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar