lördag 27 juli 2013

Syskonkärlek

En kommentar på mitt förra inlägg påminde mig om varför vi bestämde oss att försöka få ett barn till efter Alfred (och lyckades lite över förväntan, kan man ju säga...): för att Alfred ska få uppleva glädjen i att ha syskon. Sen när vi fick veta att det är tvillingar var en av mina första tankar att det kanske kommer förstöra för Alfred, eftersom tvillingarna kanske kommer vara så nöjda med att ha varann att de inte kommer behöva honom också. Men så ikväll kom jag att tänka på hur mycket jag älskade och beundrade min 2,5 år äldre storasyster - det finns hur många foton som helst på oss från när vi var små där jag står och tittar beundrande på henne istället för in i kameran, och så tänker jag att det är väl klart att de kommer vilja vara med sin storebror också. Jag ser ju på Alfred också hur mycket roligare han tycker det är att leka med större barn än med jämnåriga, för att de hittar på så mycket kul saker, så jag tycker nog att det vore konstigt om inte Flora och Lilly kommer vilja vara med honom. Om de kommer slåss om något så hoppas jag att det blir om vem som ska få vara mest med Alfred. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar