söndag 28 juli 2013

Första tillväxtultraljudet imorgon

En fördel med att vara gravid med tvillingar är att man får en massa extra ultraljudsundersökningar. Ultraljud är ju det roligaste med att vara gravid, tycker jag, så man får se dem! Imorgon är det dags för det första tillväxtultraljudet, och det är klart att jag skulle kunna vara nervös igen för att något är fel, men för en gångs skull känner jag mig lugn och bara peppad över att få se småtöserna. Bara därför är det väl säkert nåt fel, men det hoppas jag inte. Jag har jättemage och jag känner sparkar varje dag, så det verkar ju som att saker är som de ska, så jag hoppas på det bästa.
Får inte glömma att be den som gör undersökningen dubbelkolla så att även hen tror att det är flickor (det är i Varberg vi ska göra det, så inte samma barnmorska som sist), så vi inte måste komma på nya namn... Plus att vi ju redan köpt en bunt klänningar.

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Vi har också vårt tillväxt UL i morgon, kände precis samma sak, man hoppas att allt fortfarande ser bra ut, och längtar efter att se dem. :-)
    Sen är det ju det här med könen, har de har sett rätt, annars får man börja tänka om....

    SvaraRadera
  2. Caroline, hoppas det gick bra på ert ultraljud! Växer de som de ska?

    SvaraRadera