måndag 29 juli 2013

Och arbetsförmedlingen ja

Jag var tvungen att gå till Arbetsförmedlingen idag också, före vi var på ultraljudet, för det var min första dag utan lön (eftersom jag hade avgångsvederlag ett tag). Jag var lite orolig innan för att de skulle påpeka att jag ju är höggravid och inte kommer kunna få några jobb, och att de då inte skulle tycka att jag har rätt till a-kassa, men jag hade sån tur att jag fick skriva in mig hos en rätt så ung kille som finkänsligt nog inte sa ett ljud om min stora mage. Så nu ska jag bara skicka in några papper till a-kassan och så borde allt gå bra. *lättnadens suck*
Och förresten, ultraljudsläkaren sa idag att jag är stor som vid en fullgången singelgraviditet när jag nämnde att jag fick stjärnor för ögonen när jag låg ner, så det berodde på att magen trycker på en massa kärl så blodet har svårare att ta sig upp till huvudet när jag ligger ner. Så nu är det officiellt: jag är jättestor. Men ändå var det flera av de blivande mammorna i väntrummet som hade större magar än jag, så det var väl åtminstone en liten tröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar