onsdag 3 juli 2013

Action i magen idag

Idag gottgör tvillingarna för sin inaktivitet igår: nu är det action till max inne i magen. Det är stora boffar på höger sida nu när jag ligger i soffan och mer små pickar på vänster sida - men det som händer på vänster sida skulle också kunna vara tarmrörelser... Lite smått fånigt att jag fortfarande inte känner skillnad på det helt och hållet, men jag är ganska säker på att det är en kombination av tarm och bebis på vänster sida.
Igår när jag låg med händerna på magen och hoppades på rörelser kändes det som för en månad sen: jag tyckte jag kände något, men insåg efter ett par sekunder att det bara var pulsen i mina egna händer jag kände. Så många besvikna kvällar i sängen jag spenderade kännandes på min egen puls, innan jag började känna riktiga sparkar... Är väldigt tacksam för de tydliga sparkar jag känner på höger sida idag, oavsett vad det nu är som pågår på vänster sida.

2 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att veta när de är två man ska hålla reda på i magen? Ett knep jag har är att om jag lägger mig på ena sidan så brukar de protestera högljutt, blir nog trångt där inne då.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är faktiskt samma för mig! Det brukar hända grejer när jag lägger mig på sidan. :)

    SvaraRadera