onsdag 10 juli 2013

GBS igen/fortfarande

Nähänä, GBS-urinvägsinfektionen var visst kvar/tillbaka. De ringde just från MVC, och sa att de skrivit ut ett recept, men när jag nämnde att jag tagit antibiotika mot det redan - vilket de missat eftersom de bara fått min journal från Stockholm på papper och inte digitalt - så fick jag veta att deras läkare sagt om en annan patient att man ska bara behandla en gång, så länge man inte har symptom, och det har jag ju fortfarande inte. Men eftersom vi åker till Frankrike på söndag ska jag hämta ut receptet så jag kan börja ta tabletter direkt ifall jag känner av något. Så sabla segt det här.
Jag hoppades ju på att det försvunnit av sig självt eftersom snabbtestet de tog med sticka i förra veckan inte visade på något, men halterna var tydligen höga (hon sa nåt om 100 000, vilket i och för sig inte säger mig någonting, förutom att en sån siffra alltid låter hög), så ett sånt test är tydligen inte särskilt tillförlitligt.
Jag ska testa att dricka tranbärsjuice nu, tänkte jag - hon visste inte om det kan hjälpa mot den här typen av infektion, men eftersom det inte kan skada kunde jag lika gärna testa.

1 kommentar:

  1. Det finns tranbärstabletter på Apoteket om du inte orkar dricka 1liter juice om dagen. Ha det skönt i Frankrike!

    SvaraRadera