tisdag 9 juli 2013

Ha ha

Jag fick just tag på en sjukgymnast på vårdcentralen i telefon för att se om jag kunde få en tid för att komma och prata om mina foglossningar, men tyvärr hade hon ingen tid den här veckan, och nästa vecka åker vi till Frankrike och veckan efter det till Lysekil. Hon föreslog att jag skulle ringa nån privat sjukgymnast för att se om det finns någon som har tid den här veckan, men innan vi lade på frågade jag om hon hade några tips jag kunde få i telefon. Hon sa ungefär samma sak som jag redan läst på Vårdguiden och lite andra ställen: undvika de rörelser som gör ont, ta korta promenader istället för långa (inga problem, jag går ingenstans ändå), lyssna på kroppen, ta korta steg, testa stödbälte och undvika trappor. På det sista säger jag "ha ha!" för vårt sommarhus är uppbyggt i fem halvplan med toalett allra längst ner för en spiraltrappa och mitt sovrum uppe på ett sovloft. Så det där med att undvika trappor är bara att glömma. Fetglömma. Jag får väl helt enkelt ha ont då.
De senaste dagarna har jag haft mest ont på morgnarna och på kvällarna, men mitt på dagarna har det inte varit så farligt, så än så länge ska jag nog klara mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar