fredag 12 september 2014

Pannor

Våra små töser har en så gullig grej för sig: de lutar pannorna mot saker. Jag tror att Christopher hade det som en grej med Flora, att de lutade pannorna mot varandras och myste, redan för några månader sen, men Lilly lutar ibland pannan mot saker också - gärna golvet. Oavsett var det kommer ifrån är det i alla fall väldigt gulligt.
Här är det Alfred och Flora som myser
Och Lilly känner av golvet.
Båda har förresten börjat komma när man ropar på dem! Nu för tiden kryper de ju iväg lite vart de vill här hemma, men när jag ropar deras namn så kommer de alltid tillbaka. Så häftigt!
(Lilly reagerade rent allmänt på sitt namn tidigare än Flora, men nu har Flora också fattat vad hon heter.)
En annan lite spännande grej är att i eftermiddag väntar jag på min första hemleverans av mat! Efter att ha sett en reklam för mat.se på tv (och läst om dem tidigare) så fick jag för mig att den där långa listan med tråkiga matvaror som behövde handlas kanske skulle få bli en testomgång. Jag tycker visserligen väldigt mycket om att handla mat, men när det bara var sånt där tråkigt som mjölk, juice, socker, smör och grejer som behövde fyllas på så varför inte. Och så fick man extragrejer på köpet! Jag ska nu få nån ny sorts tortilla (och eftersom jag beställde köttfärs också så får det bli fredagstacos) och nån ny variant av kycklingfilé som är utbankad och ska gå snabbare att tillaga - gratis. Trevligt värre. Sen kostade väl i och för sig ganska många av grejerna nån krona mer än på CityGross, men nu behöver vi ju inte ta bilkostnaden för att åka dit, så det jämnar väl ut sig, särskilt med gratismaten. Och så slipper vi krångla iväg med alla barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar