måndag 29 september 2014

Långpromenad

Idag har jag varit ute och gått en mil. Det var 16 grader och sol och fantastiskt skönt ute, så det var hur härligt som helst. Den ursprungliga planen var ju att provfilma tjejerna idag, men Flora hade lite feber igår kväll och var - även om hon var feberfri i morse - väldigt känslig och gnällig på förmiddagen (så fort Lilly petade på henne, vilket hon gör ofta, blev hon helt förtvivlad), så vi flyttade tiden till imorgon.
Så istället gick jag en omväg till Aspudden där jag handlade lite på Netto, och sen gick vi vidare till Nybohovsbacken i Liljeholmen, där jag skulle köpa en Ergobabykopia av en annan mamma i tvillinggruppen. Det är sjukt tråkiga stora höghus däruppe, men en otrolig utsikt över hela stan!
Det tog längre tid än planerat att ta oss upp dit dock, så jag frågade om det finns nån genväg, och fick veta att det finns en "hissbana", som vi tog ner för att sen ta t-banan hem för att hinna äta lunch innan förskolehämtning. 
Det visade sig vara som en minitunnelbanevagn som gick i en lutande tunnel och kördes av en oerhört blasé ung tjej som satt inne i kupén och kollade sin mobil. 

Där åkte vi med några pensionärer, varav en påpekade att Flora och Lilly var lika och blev förvånad när jag sa att "Ja, de är ju tvillingar"..?
På tunnelbanan hem var det en annan farbror som frågade först om de var pojkar, sen hur gammal Flora var och sen hur gammal Lilly var, så jag fick återigen säga att de är tvillingar. Det där var nåt helt nytt, och det hände två gånger på en halvtimme! Bisarrt. 
Sen hämtade vi Alfred och gick till en lekpark, där Alfred gungade sina systrar och klättrade och lekte, och tjejerna mest ägnade sig åt att ta av sig sina nya stövlar om och om igen. 


Sen trampade vi på en massa smällebär, handlade mat och hämtade paket och gick sen hem. Vi testade den nya selen på vägen, och den kändes bra, bortsett från att Flora inte alls tyckte det var kul att inte ha nåt nackstöd alls - är det verkligen ergonomiskt att barnet konstant måste spänna nacken om jag böjer mig och när hon blir trött..? Testade den även med Alfred, eftersom åtminstone originalet ska funka upp till 20 kg, och det gick bra i alla fall den lilla stunden vi provade (han väger 14-15 kg).
Nu på kvällen blev Flora febrig igen, den lilla stackaren, och har knappt velat äta något annat än bröstmjölk, och somnade tidigt. Vi får se hur hon mår imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar