lördag 14 september 2013

Halsbrännans nya vägar

Igår slogs nån sorts äcklighetsrekord i halsbränna här. När jag lade mig hade jag inte så mycket halsbränna, så jag tänkte att jag skulle kunna härda ut utan att ta nån tablett. Men så när jag just höll på att somna, liggandes på sidan, så kände jag att det sipprade upp lite i halsen sådär som det gör nu för tiden - men det var inte bara magsyra som det brukar, utan lite lite kräks! Så fruktansvärt äckligt!! Hur schöven gick det till?!
Så jag fick ju gå upp och gurgla och borsta tänder och greja, och sen tog jag en Gaviscon och sen var det okej. Men nu nojar jag ju över att det där ska hända igen, så det får nog bli till att äta ännu fler tabletter för att undvika eländet. Ikväll tog jag en Losec, men den verkar fortfarande efter två timmar inte riktigt ha gett effekt (var tvungen att ta en Gaviscon nästan direkt efter också för att kunna lägga Alfred, då han kräver att jag ligger jämte honom), så jag får känna efter i några minuter här i sängen om jag måste ta ännu en Gaviscon också. Kul kul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar