söndag 16 mars 2014

Fine storebror

Den senaste veckan eller så har Alfred tyvärr börjat testa att ge sina småsystrar lite små tjuvnyp - jag misstänker att det mycket är för att se hur jag och Christopher reagerar - men som tur är brukar tjejerna ta det kolugnt, medan jag och Christopher förstås blir superarga. Jag brukar försöka prata med honom och säga att jag förstår att det kan vara jobbigt att ha småsyskon ibland när jag och pappa måste vara med dem också, men att han absolut inte får vara dum mot dem eller göra något hårt mot dem för de är så små, men än så länge verkar det inte ha gett så mycket effekt. MEN: för det allra mesta är han supergullig mot dem och tycker att det är jätteroligt att vara storebror. Som när jag tog de här fina bilderna (de jag nämnde härom kvällen att jag skulle lägga upp).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar