onsdag 30 april 2014

Lilla mammiga tös

Lilly är så ledsen och mammig på kvällarna och nätterna nu för tiden, jag vet inte vad som hänt. På dagarna är hon hur glad som helst, men när kvällen kommer är hon helt förtvivlad när hon inte är med mig. Ikväll somnade hon i min famn, och när jag gick för att tvätta mig kunde jag lägga ner henne i soffan bredvid Christopher utan att hon vaknade. Men när jag var klar och kom ut i vardagsrummet igen vaknade hon och märkte att hon inte låg hos mig och började gråta. Jag skyndade mig att fixa det sista, som att stänga datorn, smörja händerna och klä av mig och så styrde jag stegen mot soffan för att hämta henne, men kom på halvvägs att jag skulle ta med mobilen som låg på golvet, så jag vände - och Lilly blev så förtvivlad att man kunde tro att jag hoppat från en bro. När jag tog upp henne klamrade hon sig fast vid mig och när jag lade ner henne i spjälsängen började hon gallskrika igen tills jag hunnit lägga mig ner bredvid henne. Stackars lilla tjej! Jag kommer nog få ligga halvvägs in i spjälsängen ännu en natt. 
Jag får hemskt ont i kroppen av det, men hellre det än ont i hjärtat på både mig och Lilly. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar