onsdag 25 maj 2016

Pyjamasar och pedikyr

Flora har vägrat ha pyjamas ett tag, hon har velat ha vanliga kläder istället, men krånglat en massa med vilka kläder hon ska ha och har bytt minst en gång varje kväll - hon vill helst ha svarta byxor, jämt. Lilly har gärna klänning nu, men Flora ska alltid ha byxor och tröja, och helst då svarta byxor, vilket ju är väldigt varmt nu när det är över 20 grader ute. Så i förrgår tog jag fram några olika pyjamasar på Next på datorn och så fick Flora välja vilken hon ville ha. Turligt nog fastnade hon och Lilly för varsin pyjamas i ett trepack, så då var det ett lätt val: Flora ville ha små muffins och Lilly ville ha en stor. Och eftersom Next har supersnabb leverans kom de redan idag, och tjejerna tog på sig dem och poserade dessutom glatt för foton tillsammans med lika glade storebror!

Och pappa fotade oss alla fyra.

Vi hade pedikyr på balkongen efter middagen idag också: alla barnen fick tånaglarna klippta och målade i precis de färger de ville. :)
Jag var i Malmö en hel jobbdag idag och kom inte hem förrän tjugo över sex, och då ville Flora inte ens hälsa på mig för att hon var arg för att jag varit borta... I nästa vecka planerar vi att jag och Alfred ska åka upp till Kärra på onsdag eftermiddag för att träffa syster Johanna och nya bebisen, och att Christopher, Flora och Lilly kommer torsdag eftermiddag (så det inte blir för jobbigt för Johanna och lilla Tutan med alla oss fem där för länge), men jag blir lite orolig för att Flora helt kommer förskjuta mig om jag är borta från henne ett helt dygn. Tänker dock också att Alfred kan behöva få lite egentid. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar