tisdag 1 oktober 2013

Rapport från tillväxtultraljudet vecka 36

När jag bara gjorde en bebis kom han ut två dagar för tidigt och vägde bara 2935 gram. Nu när jag bygger två och har nästan fem veckor kvar till beräknat förlossningsdatum (men tre till planerat snitt) väger de redan uppskattningsvis 2491 g och 2877 g!! De kommer ju bli enorma!
Nu är ju tillväxtultraljud inte en våg, som barnmorskan uttryckte det, men jag räknar med att hon är bra på sitt jobb så att det stämmer hyfsat. 
Så jag är väl rätt så bra på det här med att vara gravid ändå, sett ur barnens synvinkel, även om jag själv inte gillar det nåt vidare. Eller nja, kanske inte ändå, för ettan ligger i supersäte (rumpan prick ner på fel ställe) och tvåan på tvären hon med. Men bra med fostervatten har de och växer gör de, åtminstone. 
Vi hade en annan ultraljudsbarnmorska idag igen, Agnetha, och hon var superbra, så det gjorde ju inget att det inte var samma som vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar