fredag 18 oktober 2013

Sälja grejer

Jag fortsätter med min sista minuten-nesting här hemma. Jag har haft en kasse stående i klädkammaren sen vi flyttade hit för ett år sen, med cd-skivor, vinylskivor och lite andra smågrejer som jag planerat att sälja på Tradera och Blocket, men har inte orkat ta tag i det. Jag sorterade nämligen ut en massa skivor innan vi flyttade hit - jag hade ungefär 2 000 stycken och rensade ut till ungefär hälften - och slängde en del och sålde en del av de utländska skivorna, men jag hade de svenska kvar. Och det var så besvärligt att fota, registrera, väga och allt som behövdes för att kunna sälja dem att jag inte orkat ta tag i de sista, men nu kände jag att jag var tvungen. Så jag satt i soffan i en inte särskilt smart arbetsställning i två timmar idag och registrerade och vägde ungefär 150 cd-skivor, men har inte orkat fota dem än, så vi får väl se om jag hinner bli klar under helgen. Jag lär ju knappt få några pengar för dem heller, men det är så hemskt att slänga skivor - jag ÄLSKAR skivor - att jag inte kan slänga fler än dem jag redan gjort. Nu väntar jag på besked från en bekant om ifall han vill köpa några av dem innan jag lägger ut dem också.
Men om nån är sugen på lite gamla svenska indieskivor från 90-talet, så säg till! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar