onsdag 9 oktober 2013

Saker jag längtar efter nu

Småsaker jag längtar efter att kunna göra nu:
- dricka apelsinjuice utan att må illa
- ligga på mage
- vända mig från ena sidan till andra i sängen utan att behöva baxa med mig drygt 15 kg mage
- *varning för äcklig detalj* inte bajsa svart pga järntabletter längre
- äta en normal portion mat utan att känna mig uppblåst i timmar efteråt
- resa mig upp utan smärta lite varstans 
- springa fort med Alfred, vilket är hans favoritsysselsättning (nu får jag bara sitta och titta på)
- nå fram med armarna till köksbänken så jag kan göra saker där utan att få ont i ryggen
- gå en promenad utan att få ont överallt från revbenen till låren
- helt enkelt bli lite rörlig igen

Jag vet ju att snittet kan vara lite jobbigt efteråt, men sist hade jag så lite ont av det att jag har gott hopp. Oavsett vilket blir det ju som jag brukar säga åtminstone något annat än det som är nu, som jag är så in i bängen trött på.

Försöker förresten hitta lite amningskläder på nätet nu, vilket är lättare sagt än gjort, åtminstone om man inte är stenrik. Helst ska det ju dessutom vara kläder som det går att få ut båda brösten ur samtidigt, och det är lite svårt att avgöra om det går utan att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar