lördag 5 oktober 2013

Så olika man kan vara

Just ja: i förlossningsinformationen på sjukhusets hemsida, på sidan om kejsarsnitt, apropå att de hänger upp ett skydd nedanför brösten så att man inte ser vad som händer, stod det att man inte ska titta upp i taklampan, för där kan det som händer bakom skynket reflekteras. Man kan tydligen be dem göra skynket till ett litet tält så det täcker taklampan för att inte riskera att se nåt läskigt. Men min första tanke var: "Jag ska titta i taklampan!"
Jag är inte särskilt äckelmagad och är dessutom väldigt nyfiken, och jag skulle jättegärna vilja se vad de håller på med. Visst, de kommer skära i min mage, men äh, jag vill ju se hur de får ut barnen!

3 kommentarer:

  1. Kan du inte höra med dem om det är okej att de struntar i det där skynket, om du vill se bättre än en eventuell reflektion..?

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt funderat på det, men jag tror att risken skulle vara för stor att Christopher svimmar då. :)

    SvaraRadera
  3. Hehe....ja, kanske nyfikenheten får stå tillbaka för hans skull då ;)

    SvaraRadera