onsdag 16 oktober 2013

Storhandling

Jag har faktiskt inte varit fast i soffan ändå: igår skulle jag ju till MVC, och på vägen hem därifrån åkte vi direkt till dagis, och promenerade hem därifrån. Och hemma har jag jobbat på rätt bra med att plocka undan grejer och småstäda, och idag gick jag för att hämta Alfred och sen tog vi bilen till IKEA för att byta en lampa och sen storhandla mat på ICA så vi har så vi klarar oss ett tag utan att handla när tvillingarna kommit.
I kön på ICA hamnade vi efter en familj som handlade mat för svindlande 4 300:-, så även om vi landade på 1 700:-, vilket nog är rekord för oss, så låg vi i lä där. Men vi handlade duktigt idag; massa "riktig mat" och dessutom stora delar av det på extrapris (jag jobbade på ICA kvällar och helger i tonåren, så jag är värsta extraprisjägaren som en liten tant). Så nu bör vi klara oss med att bara fylla på mejerivaror och lite grönsaker och sånt i några veckor. Men jag blev heeelt slut av handlandet! När vi närmade oss kassorna var jag tvungen att luta mig mot vagnen med huvudet mot ett paket blöjor och dels vila lite, dels försöka sträcka ut ryggen som värkte som jag vet inte vad. De närmsta dagarna ska jag nog satsa på att sova lite mer på dagarna - på sistone har jag tittat på flera avsnitt Weeds om dagen, men idag såg jag sista, så nu har jag tid att sova istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar