torsdag 10 oktober 2013

Jag är lugnare idag

Jodå, idag har jag lyckats hålla mig lugn. Jag kände inga rörelser under dagen idag heller, men eftersom jag kände båda tydligt i morse hade jag is i magen (nej, det fick jag ju förstås inte plats med ;) men...) och väntade med att ens försöka tänka på det förrän jag hade tid att sätta mig i soffan en stund efter jag fått in middagen i ugnen vid halv sju-tiden. Det tog en stund, men när jag fick Alfred att komma till magen och ropa på Flora och Lilly så började tvåan röra på sig! Ettan har hållt sig lite lugnare, men jag har känt nån liten puff där nerifrån också.
De kanske helt enkelt har bytt dygnsrytm: sover hela dagarn och är mer vakna på morgnar och kvällar? Det verkar ju lite tråkigt om de ska sova hela dagarna, men det kanske är praktiskt också. Vi får se.
Ni kanske har märkt att jag övergått till att kalla dem ettan och tvåan istället för att kalla ettan för Lilly och tvåan för Flora, som jag gjorde förut. Vi har nämligen blivit lite osäkra på vem som ska heta vad - från början hade vi tänkt att storasyster skulle vara Flora och lillasyster Lilly, men sen var det efter de två första ultraljuden som vi tänkte att ettan som då var livligast passade bra som Lilly, och att den större tvåan passade bra som "stora Flora". Men på sistone är det ju tvåan jag känt av mest, så hon verkar livligare (eller om det bara beror på att ettan har moderkakan i framvägg), så nu kanske det passar bäst som vi tänkt från början ändå. Men nu tänker vi att vi får se på dem när de kommer ut vilket som passar bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar