måndag 30 september 2013

Knipövningar

Alltså seriöst, hur sabla svårt ska det vara att komma ihåg att göra något så enkelt som knipövningar? Jag var duktig på det i somras under några veckor och gjorde dem varje dag, ofta till och med flera gånger om dagen, men nu glömmer jag bort det nästan varenda dag. Och det är ju nu jag har som mest användning för dem, för nu trycker ju magen så mycket neråt att det ju är nu som jag känner att det är risk att kissa på mig när jag nyser eller hostar eller så. Men ändå: glömmer. Jag antar att jag borde göra det till en rutin att göra dem till exempel när jag borstar tänderna eller så, det kanske kan förenkla för mitt guldfiskminne. Nån som har några bra tips för att komma ihåg dem?
Jag fick förresten näsblod ur vänster näsborre alldeles nyss - premiär för den! Hittills har jag bara fått i höger. Blodet luktade extremt mycket järn, så jag funderar på om mitt järnvärde blivit såpass högt att jag börjar stöta ut överflödigt järn nu eller nåt. Kan man göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar