tisdag 15 oktober 2013

Mer exakt tid

Jag har varit lite orolig för att mitt snitt inte kommer bli av den 22 oktober ändå, för i min kallelse från sjukhuset står det "Det planerade kejsarsnittet är beräknat till tisdag 22 oktober 2013", och att vi ska få veta exakt på inskrivningen dagen innan. Läkaren vi träffade vid planeringssamtalet berättade att de opererar på tisdagar och torsdagar, så jag har haft en liten gnagande oro att vi kanske inte ska få ut barnen förrän torsdag den 24:e ändå. Men så kom jag på igår att det är väl bara att ringa och fråga - vi måste ju veta för att kunna planera för Alfred - eller måste och måste, skulle jag fött naturligt hade vi ju fått lösa det när det satte igång, men nu är det ju inte så. Så nu ringde jag och fick prata med en väldigt gullig och glad barnmorska som började skratta när jag läste upp vad det stod i brevet, för hon tyckte det lät så konstigt. Så hon tittade i planeringen, och jodå, jag är bokad för tisdag den 22:a, tack och lov. Ingen exakt tid, för det beror på hur operationerna innan går och hur lång tid de tar, för - och här citerar jag nästan ordagrant: "En magoperation är lite som en byggarbetsplats; man släpper in hantverkare och så vet man aldrig riktigt vad man hittar". !! Va?! Gode tid. Det är visst en "stor bukoperation" ändå, det där... Men men.
Vi ska inte behöva komma in i ottan i alla fall, för det lutar åt att jag ska bli opererad runt lunchtid. Måste fasta från midnatt, men jag får dropp när jag kommer in, så jag får väl helt enkelt bara vila så mycket som möjligt fram tills vi åker så jag inte säckar ihop av näringsbrist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar