tisdag 15 oktober 2013

Större än jag tänkt

När jag känner barnens rörelser i magen brukar det oftast vara väldigt långt ner mot ljumskarna till, och väldigt högt upp mot revbenen - och nån enstaka gång lite ner mot mitten, men nästan alltid i ytterkanterna liksom. Så jag har på något sätt fått en bild av att de ligger liksom som en ram runt om magen, men har inte tänkt närmare på vad det nu skulle vara som fyller ut mitten av magen. Men när jag tänker lite mer på saken så är det ju klart att barnen fyller ut hela utrymmet (ja, förutom där andra inälvor har lyckats knö åt sig lite plats) med tanke på hur stora de är nu. Så igår tog jag Alfreds docka som vi köpte åt honom i somras, och som jag valde för att den hade någorlunda nyföddliknande proportioner - den är lite för kort, den är bara 42 cm, tror jag det var, men i övrigt ganska så bebis-stor - och höll framför magen. Och hmm. Det är ju helt SJUKT att det får plats två bebisar i min mage!!
Proportionerna på bilden blev i och för sig lite konstiga för att det var svårt att hålla dockan med bara en hand, men med tanke på att bebisarna faktiskt är större än dockan så... tjaa: det är trångt därinne, kan man väl lugnt säga.
Först bara en allmän bild på mig och dockan, sen en i ettans position ungefär och sen tvåans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar