lördag 5 oktober 2013

Läser på

Skulle kolla upp parkering vid förlossningen på Huddinge sjukhus, och när jag var inne på deras hemsida kom jag på att jag kanske skulle läsa på lite igen om förlossning och tiden efter, även om jag varit med om det en gång förut. Nu visade det sig att det inte riktigt var några konstigheter, jag kom ihåg det mesta, så det var ju bra. Men återigen: inte ett ord om tvillingar. När jag läst igenom all förlossningsinformation sökte jag på tvillingar på hemsidan och fick upp en kort sida om förlossningen, men det var verkligen inte mycket information. Jag vet att det inte är supervanligt med tvillingar, men det är ändå 1,5% av alla graviditeter, och vi vet ju normalt ingenting innan - vore det inte lämpligt då att ge oss mer information istället för mindre? Så sabla svårt kan det ju inte vara för proffsen att skriva lite extra, kan man tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar