måndag 7 april 2014

Superenkla haklappar

Vi har ständig haklappsbrist nu när vi börjat med smakportioner till tjejerna. Vi köpte ett fempack haklappar i frotté med plastbaksida i Frankrike i somras, och även om vi tvättar två gånger i veckan räcker ju inte de långt. Härom dagen fick jag en idé: man kan ju köpa frotté med plastbaksida i vanliga tygaffärer, och det finns ju ärligt talat ingen större poäng med att sätta kantband på haklappar, eller ens fålla dem, så man borde ju kunna göra hur många som helst hur enkelt som helst. Så igår köpte jag en halvmeter frotté på Stoff och Stil i Kungens Kurva, och när jag skulle köpa kardborrband fick jag en trevlig överraskning: de hade självhäftande! (Jag har ingen aning om hur de sitter fast efter tvätt, men ramlar de av får jag väl sy på vanliga då, för jag köpte det också för säkerhets skull.)
Så: tyget!
Mallen (nope, hade ingen ren): jag vek tyget fyrdubbelt, så jag kunde klippa till fyra på en gång.
Tadaa!
Och på med kardborrbanden.
Åtta stycken på ett bräde! Eller på min arm, om man ska vara petig. För 60 pix - eller 50, om man bortser från det extra kardborrbandet jag köpte. Tyget räcker till fyra till, men jag började såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar