torsdag 24 april 2014

Sittdelspremiär

Efter vår förmiddagspromenad idag byggde vi om liggdelarna till sittdelar. Tänkte att om de hatar det får vi väl bygga tillbaka, men åtminstone värt att testa. Det blir visserligen krångligare att bära ner och upp dem, men det får gå. Märkte faktiskt på vägen upp att jag kunde lägga en sittdel i ena mjukliften så Lilly kunde sova vidare (Flora hade vaknat och fick bäras upp i famnen). Flora var skeptisk till hela sittdelsgrejen, vilket syns väldigt tydligt här: skitsur!
Lilly däremot tyckte det var livat värre att få titta ut. Jag hade dem vända mot varann först, men när Flora var så sur vände jag henne mot mig istället, och det blev lite bättre, så till slut somnade hon.
Flora har haft en riktigt tråkig vecka faktiskt, där hon är gnällig väldigt stora delar av tiden och dessutom praktiserar det där helt vidriga falsettskriket alldeles för ofta, så det skär i mina öron. Lilly har dock varit en liten solstråle, för att uppväga det hela. Men idag har jag tydligen varit för trött, för jag har inte orkat med gnäll, gnöl och skrik, plus att jag ser ut som ett gammalt vrak så jag blir deprimerad av att se mig själv i spegeln (tur att jag inte har tid att göra det så ofta) och vår lägenhet ser på riktigt ut som ett bombnedslag: det ligger grejer ÖVERALLT och idag driver det mig till vansinne. Känner mig som en riktigt dålig mamma ikväll.

2 kommentarer:

  1. Så fina de är, även surisen hihi. Och vagnen ser hur smidig ut som helst! Och röd, älskar rött!

    Åh va jag känner igen de där jobbiga känslorna. Kan inte säga annat än att det blir faktiskt bättre, jag lovar!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - ja, söta är de ju ändå! :) Och vagnen är verkligen bra! Det är tungt i svängarna ibland (fast det kan jag tänka mig att de breda är också), men man kommer fram i stort sett överallt med den. Jag älskar också färgen, den bryter av från alla svarta vagnar därute, och skär sig bara liiite mot alla mina rosa strumpbyxor. ;)
      Och tack för pepp!
      Kramar tillbaks!

      Radera