onsdag 23 april 2014

Regnbågar och körsbärsblom

Nu när tjejerna är sex månader fick de för första gången testa sina Umami Taste Teasers. Alfred hade en sån och gillade den, så jag köpte en till för ett tag sen, i storlek från sex månader (det finns en mindre från fyra också). Hade tänkt börja med äpple, men vi hade visst glömt ta hem äpplena från stugan, så det fick bli banan istället. Flora gillade det.
Lilly var lite mer skeptisk, som hon ofta är till frukt, tyvärr. Sen fick de även en fryst päronpurétärning, men den verkade ingen av dem gilla sådär överhövan.
Jag körde superrandigt på dem båda idag, och mina små regnbågsflickor lekte mycket med varann idag! Jag var och hämtade något i badrummet, och när jag kom tillbaka låg Flora och tuggade på Lillys arm, och Lilly tittade mycket uppmärksamt på vad som hände. Tills jag fått upp kameran hann de sluta med just det, men de fortsatte pilla på varann.
De är på ständig jakt efter varandras nappar, och i morse lyckades Lilly sno åt sig Floras och låg och sög förnöjt på den tills jag upptäckte det och gav tillbaka den.
Här gick det lite vilt till...
... och det slutade som det oftast gör: Lilly blir lite ledsen och Flora låtsas som om inget hänt. Undrar redan om hon kommer dela ut lite tjuvnyp i smyg när de blir större - hon har redan fått till sin "Vadå? Jag har inte gjort nåt"-min perfekt. :)
När vi hämtat Alfred på förskolan åkte vi in till city och köpte vårskor åt Alfred på Åhléns, och gick sen till Kungsträdgården för att titta på körsbärsblommen. Som Japan-fantast får jag njuta av den lilla pust av Japan jag kan få här hemma... Jag fällde ner suffletterna så tjejerna också skulle få se.
Jag och Alfred fick glass (Sia har börjat med kakdegsglass! Yay!) och Lilly som var vaken och fick komma upp gjorde allt för att få tag i min glass... Hon fick till slut smaka en minislick från mitt finger, och då ville Alfred också bjuda henne på sin, så jag fick hindra en stor sked från att stoppas in i hennes mun. Det var inte helt enkelt att vara på stan helt ensam med alla tre barnen - allt från att få på dubbelvagnen med ståbräda på tunnelbanan till att det inte är hiss utan bara rulltrappa från perrongen på T-centralen till att båda tjejerna började skrika och ville upp samtidigt... Som tur var var Alfred superduktig och gjorde som jag bad honom, och så mötte Christopher upp oss på vägen hem. Då var båda tjejerna i upplösningstillstånd dock, så jag tror det är dags att byta till sittdelar i vagnen. Det dumma med vår BabyJogger City Select är bara att man bygger om liggdelarna till sittdelar istället för att ha både och - jag hade helst haft liggdelar på våra förmiddagspromenader när de ska sova och sittdelar när vi hämtar Alfred, men det går ju inte. Plus att de ofta får somna i liggdelarna på kvällarna ju. Men vi får väl testa mjukliftarna vi köpte för ett tag sen till det istället, och bygga tillbaka vagnen om de inte gillar sittdelarna än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar