tisdag 15 april 2014

Återanvänder gamla biltricks

När Alfred var bebis hatade han att åka bil. Verkligen hatade, ungefär lika mycket som han hatade att åka vagn, med en ilska som brann hett och innerligt, typ. 
Så jag utvecklade en teknik för att kunna amma honom i bilstolen: antagligen helt sabla livsfarligt, främst för mig, men säkert också för honom - jag drog ut säkerhetsbältet ungefär så långt det gick, satt på knä och lutade mig in över honom  och ammade. 
Nu är vi på väg till västkusten, och de första nästan två timmarna sov tjejerna, sen fick de varsin flaska, sen gnällde de tills vi stannade och åt lunch efter 2,5 timmar, sen tittade de på Babblarna i våra mobiler och sen var det slut på det roliga och vi hade två timmar kvar. Så då var det bara att återanvända och testa amning i bilstolarna. Och det funkar än; båda somnade. 
Men nu vaknade de igen och skriker, och vi har bara just kommit till Borås (min uppväxtstad) och har en dryg timme kvar. 
Nu ska jag och Christopher byta av dock så jag ska köra lite, så får han prova på underhållningsbranschen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar