onsdag 30 april 2014

Långpromenader

Nu har det blivit en rutin att gå en lång promenad med vagnen varje förmiddag - vår enda rutin, när jag tänker efter..! Jag har hittat en runda med gångvägar som tar ungefär trekvart, och eftersom tjejerna nu för tiden ofta vaknar för tidigt om jag går kort och bär upp dem i lägenheten så har jag senaste veckan gått minst en timme om dagen. De senaste dagarna har jag därför gått min runda två varv, och då har jag hunnit lyssna på två avsnitt av barnvagnspromenader-podden och lärt mig en massa bra av Louise Hallin. :) Det finns bara 14 avsnitt än dock, så snart får jag återgå till Värvet eller hitta nåt annat att lyssna på.
Jag har kommit ner strax under min före-graviditeten-vikt nu, och jag har blivit lite för intresserad av att behålla den eller kanske gå ner lite extra, så jag tänker en del typ "nu när jag gått två timmar idag kan jag väl få äta glass" (jag och Alfred köpte en massa glass från glassbilen idag), och jag är medveten om att det är dumt att fokusera på vikt. Men jag vet å andra sidan också att jag skulle aldrig lyckas bli anorektiker för jag älskar onyttigheter, och jag skulle aldrig kunna bli bulimiker, för jag hatar att kräkas - men om vikthållning kan motivera mig att röra lite extra på mig så är det väl inte så farligt, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar