onsdag 2 april 2014

De roliga små

Han är företagsam, vår store lille. Igår kom han till oss med en liten väska med en kikare från Christophers morfar och ville ha hjälp att öppna den, men Christopher sa nej, för den är omtålig. En liten stund senare kom Alfred förbi med en lång svans av toapapper släpandes efter sig. Då hade han gått in på toa och skulle hämta en toarulle för att göra en egen kikare! Christopher hann bli arg för att han drog ut allt toapapper, men när vi fattade vad han ville var det ju rätt gulligt. Så sen tejpade Christopher ihop två tomma rullar åt honom till en "riktig" kikare, och Alfred blev jätteglad. Men såhär ser ju då vår toarulle ut nu...
Lite tidigare på eftermiddagen ville han visa Flora hur en iPhone funkar. Jag tyckte han skulle sätta på något av babyspelen som han lekte med när han var mindre, men nej: han ville lära henne skriva siffror i miniräknaren. :) Hon fattade inte riktigt, men han försökte tappert en lång stund.
Och de små små upptäcker varann mer och mer. Det händer allt som oftast att någon av dem börjar gråta när den andra petar lite för mycket, men igår var det ändå såhär sött en stund på golvet.
Och förresten! I natt fick jag sova rätt bra! Jag fick Lilly att somna vid midnatt, och Christopher matade Flora med flaska vid ett, så jag behövde bara amma Flora en enda gång i natt! Och Lilly lite mer sällan än vanligt, och inget skrikande vad jag minns. Sen hade vi det i och för sig trängre än vanligt, för Alfred kom in med sin kudde redan vid halv tre och vi hade inte hjärta att köra ut honom. Men ändå: bättre sömn än natten till igår i alla fall. Och nu sover båda samtidigt, men jag känner mig inte tvungen att sova, fast jag kanske borde det ändå bara för att...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar