torsdag 6 mars 2014

Viktkoll

Idag tog jag och tjejerna oss iväg till öppna mottagningen på BVC för att väga dem och se så att vi lyckats vända den negativa viktkurvan. Och det hade vi! Lilly hade gått upp 510 g på 10 dagar och väger nu 5 960 g, och är 62,4 cm lång. Flora hade inte gått upp lika mycket, men ändå bra så det räcker: 5 435 g (265 g upp sen sist) och 60,7 cm lång.
Jag har varit noggrannare med att ge dem båda ersättning sen vi var där sist, och Lilly har ätit bra, men Flora lyckas alltid spilla ut det mesta, så det kanske är därför hon gått upp mindre. Flora ammar dock lite bättre, medan Lilly de senaste dagarna ofta tagit en klunk, släppt och tittat åt andra hållet, tagit en klunk, släppt och tittat åt andra hållet, tagit en klunk osv osv. På nätterna har de ätit bra båda två åtminstone.
Men det där skrikandet i natt! Jag har ingen aning om vad det tog åt dem, de var heeelt hysteriska båda två, och ingen ville äta varken bröst eller flaska och ingen ville sova. Lilly somnade till slut lite efter ett, men Flora fick jag ta ut i vardagsrummet och sitta och vagga i liggdelen till nästan halv två innan hon slocknade. Så idag är jag inte lika pigg - jag kände verkligen skillnad igår efter jag fått sova lite längre: jag var så glad hela dagen! Och jag tog skrikandet hyfsat bra, medan Christopher var helt slut. Men nu är jag tillbaka på minus igem så en bättre kväll idag vore skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar