torsdag 20 mars 2014

Status

Natten gick faktiskt över förväntan; jag fick sova flera timmar i sträck!
Nåja, två åtminstone, men det är bättre än på flera nätter. Alfred lugnade sig framåt 1-tiden, och ungefär då fick jag även Lilly att somna vid bröstet i spjälsängen, och sen väcktes jag vid 3 av att Lilly vaknade till. Därifrån väcktes jag nån gång i timmen av napp-tapp osv, och Flora kom upp i sängen vid 5 för att äta, och vid kvart i 6 vaknade Christopher av att Alfred ramlade ur sängen (det gick bra), och från halv 8 var Flora vaken och vid 8 gick vi upp. Så idag är mitt huvud åtminstone inte totalt mos.
Alfred är hemma idag - han har ingen feber och är pigg, men näsan rinner så han inte kan gå till förskolan. Han springer omkring här hemma och är nakenfinis (jag har aldrig förstått uttrycket nakenfis, det är ju inte ett särskilt snällt epitet, så jag har ändrat det till nakenfinis, eftersom han är så fin), det är hans senaste grej att slita av sig alla kläder när han är hemma. Christopher jobbar hemifrån så jag ska slippa vara hemma ensam med alla tre barnen, så vi har det rätt trevligt härinne med en decimeter nysnö utanför, på vårdagjämningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar