måndag 10 mars 2014

Klädbeställning

Jag lyckades lägga den där beställningen när Christopher kommit hem, och då visade det sig att varukorgen inte alls tömts trots att det gått flera timmar. Märkligt alltihop.
Det var en amerikansk shop som jag hittade när jag googlade efter strumpbyxor med volanger på rumpan (och hittade då även en butik som heter RuffleButts :) men de hade konstigt nog typ alla sorters plagg utom just strumpbyxor), som jag blev helt kär i: Carter's. Det står på siten att de levererar internationellt, och att leveranserna är billiga, fast man skulle få veta kostnaden i checkouten eftersom den baseras på vikt etc. Så jag testade att lägga lite kläder till tjejerna i varukorgen och kollade vad frakten skulle bli, och efter 3-4 plagg var den uppe i 200:-! Och när jag testade att lägga i några till blev det 350:-. Så billigt..? Nej. Men som tur är har Christophers familj en nära vän som gift sig med en amerikansk man och bor i Colorado sen några år tillbaka, och hon var snäll nog att vilja hjälpa oss att ta hem grejer i sommar som vi beställer till hennes adress (fri frakt inom USA) - hon har dessutom en vän som ska komma på besök i april och kan ta med en första batch, så därför beställde jag redan idag. Inte för att jag har råd på föräldrapenningen, men äh.
Det här blev det!
(Fast den rosa klänningen tog jag i blått istället till slut, och flip flopsen är till Alfred.)



2 kommentarer:

  1. har köpt en del därifrån, vi kom hem från usa i lördags, hittar ibland fina saker. de har många fina flick-toppar! Jack har mellan 6-9mån i deras strl nu och precis börjat med 68 i sv, så beställ lite större. vi har en carters outlet nära där vi bor i chicago, har köpt bodys för typ 3$... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack för tipset! Jag får kolla hur storlekarna är på första omgången här och sen får jag anpassa nästa gång jag beställer - men allt det jag köpte nu är tänkt för framåt våren/sommaren, så i värsta fall får de börja använda dem tidigare. :)

      Radera