fredag 21 mars 2014

Att sömn föder sömn kanske stämmer ändå

Sömn föder sömn på riktigt, tydligen. Igår sov tjejerna i hur många timmar som helst på eftermiddagen, eftersom vi var inne på stan och köpte vårjacka till mig och pysslade runt ett tag, och sen somnade Flora för natten redan halv nio, och Lilly vid halv tio. Lilly vaknade till ett par timmar senare, men jag fick henne att somna vid bröstet i spjälsängen. Jag tror inte de vaknade så hemskt många gånger under natten faktiskt, fast jag minns inte säkert för jag var så trött, och vid halv sju började de vakna till. Men vi lyckades få båda att somna om i omgångar med hjälp av nappar och bröst, och sen fick jag ligga kvar med båda ända till tjugo över nio! Jag kunde visserligen inte sova efter sju för jag låg med båda tätt intill mig för att kunna hålla dem lugna, men jag fick ju vila åtminstone, så det var väldigt skönt.
Även idag är de rätt gnälliga så fort de är vakna, jag vet inte vad det är för konstig period de är i nu, för enligt Wonder Weeks ska de vara glada nu, men det stämmer inte alls. Ganska tråkigt är det i alla fall, tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar