lördag 1 mars 2014

Pyttebarn

Idag har vi varit på dop, av dottern till en gammal vän till Christopher. Hon föddes en dag före Flora och Lilly, men är väldigt mycket större än dem, så då såg jag tydligare att de är för små. Så nu ikväll jämförde jag Alfreds och tjejernas BVC-häften och insåg till min förskräckelse att Flora vägde 2 kilo mindre än Alfred vid fyramånaderskontrollen! (Och Lilly 1,7 kg mindre.) Alfred vägde drygt 7 kg, och tjejerna ungefär 5,2 och 5,5. Och ändå är Alfred fortfarande liten för sin ålder, så jag gör verkligen pyttebarn. Eller ger dem för dåligt med mat... Fast jag försöker mata flickorna mer nu, jag ger dem oftare mat utan att de bett om det nu i alla fall.
Sen hamnade jag och Christopher förresten också i en väldigt lång och deppig diskussion om huruvida vi ska låta döpa tjejerna eller inte, trots att vi redan bokat prästen, men det orkar jag inte skriva mer om nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar