torsdag 27 mars 2014

Dåligt skämt

Vår nattsömn är numera enbart ett dåligt skämt - eller en mardröm snarare kanske. Det har varit ungefär likadant i några nätter nu: Flora somnar nånstans mellan 20 och 22, Lilly skriker som en besatt mellan 22 och 00 och får ammas till sömns, så jag och Christopher kan somna kanske runt 01. Vid senast 02.30 vaknar första tjejen och ska ammas, och sen går det i ett med amningsbyte en gång i halvtimmen, inklusive blöjbyte (i sängen) för att de kanske ska klara sig utan att kissa igenom. I natt hade vi dessutom det lilla roliga tillägget att båda tjejerna skrek istället för att bara gnälla lite när de ville ha bröst eller napp. 05.30 vaknar Alfred och gråter, och Christopher får kämpa för att få honom att somna om en timme eller två, och 07 vaknar tjejerna. Så jag är ju lagom pigg nu.
Nu har jag åtminstone fått båda att sova samtidigt en halvtimme så jag fått vila i soffan en liten stund, men nu ska jag göra mig i ordning för promenad med en annan mammaledig kompis (och Flora har också just vaknat).
Jag måste berätta lite om Alfreds förskola också, men det får jag göra sen. Det är värsta dramatiken där (ooh, cliffhanger!) och Alfred har börjat säga att han inte vill gå dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar