onsdag 26 mars 2014

Råkade shoppa lite...

Jag fick tips förra veckan om att märkena LipFish och Bombadill hade utförsäljning på ett ställe uppe på Hägerstensåsen, vilket är på gångavstånd hemifrån, idag, så jag tog en sväng dit i förmiddags. Jag hade kollat på hemsidan innan och visste att det var dyra kläder, så även om det skulle vara 20-70% rabatt tänkte jag att jag inte skulle köpa så mycket. Tji fick jag. Jag kom hem med kläder och lite andra småsaker för 910 pix. Bra jobbat på sparfronten där, Sara.
Men det var ju så fiiiint! Färgerna är för övrigt ännu klarare och finare i verkligheten än på de här mobilbilderna. Här har vi två klänningar till Flora och Lilly, i storlek 86/92, eftersom klänningar ju är så opraktiskt tidigare, och en t-shirt till Alfred. 150:-/st. Och ja, detaljerna är lösa, så hundens öron kan typ vifta. :)
Men han påstod att han inte gillade den, så han och Christopher tog en sväng tillbaka med bilen strax innan de stängde och så fick han välja en själv, och då blev det den här istället. Bra val dock, för gult är min absoluta favoritfärg.
En klänning till i 62/68 (storlekarna är rätt stora, plus att den kan användas som tunika ett tag till efteråt), för den kostade bara 40:-, och två lekdräkter/pyjamasar i stl 68 för en femtiolapp var (den gröna var andrasortering, och var lite missfärgad i den vita sömmen, men verkligen ingen fara).
Fyra kjolar (86/92) och två byxor/leggings (74/80) för 40:- resp 30:- resp 20:-/st.
Och så barnvagnsringar, fyra skallror och en glass till Alfred (det enda jag köpte från Bombadill) för mellan 10:- och 40:-/st. Så det var ju sjukt bra priser på allt och jag fick mycket för pengarna, tyckte jag. Och så var jag dumdristig nog att signa upp mig till deras mailinglista så jag får veta när de har sina fyra utförsäljningar per år. Jag kommer ruinera mig.
Jag pratade länge med designern när jag betalat, om kläder och genus och sånt, och hon sa som jag redan hört både H&M och Lindex säga: folk vill ha den där gamla traditionella uppdelningen av flick- och pojkkläder. Hon har försökt göra ännu mer unisex, men det säljer inte lika bra, och hur sorgligt det än är måste hon till viss del anpassa sig för att kunna sälja sina kläder. Man undrar ju när folk ska börja inse att barn är barn och inte sitt kön.

PS: Jag har försökt skriva det här blogginlägget i ungefär sex timmar nu, men har inte kunnat pga mycket arga/ledsna/skrikiga/gnälliga barn. Jag vet inte vad det är med dem nu för tiden - de är så gnälliga på dagarna nu att jag blir helt knäpp ibland (trots att de enligt Wonder Weeks ska vara hur glada som helst nu), och på kvällarna är framför allt Lilly så arg så arg. Fattar inte vad det är frågan om. Nu sitter hon i alla fall i mitt knä och skriker inte en liten stund, så jag kan skriva - hon har pratat nöjt en stund, på ett lite nytt sätt - men nu börjar hon gnälla igen, så dags att runda av. Komma i säng i tid är bara att glömma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar