onsdag 26 mars 2014

Osynken

Hmm. Den här osynkningen av tvillingarna börjar nog gå lite för långt. Jag har inte haft något emot att de inte varit synkade hittills, för i ärlighetens namn är det ju ganska bekvämt att bara ha hand om en bebis medan den andra sover ibland, och eftersom de inte gillar att dubbelammas längre är det ju också lättare att jag får amma dem en och en (flaska får de samtidigt ibland visserligen). Men igår somnade Flora vid nio ungefär, medan Lilly var uppe till elva-tolv nåt, så i morse vaknade Flora kvart över sju och ville inte somna om, medan jag och Lilly låg kvar till nio (jag var så trött ända in i märgen igår att jag knappt orkade resa mig från Alfreds golv - armarna bar inte när jag skulle ta stöd för att komma upp - och sen låg jag i hallen utanför hans rum medan jag väntade på att han skulle somna). Och det var ju skönt, men det innebar ju att när jag och Lilly kom upp var Flora så trött att hon behövde sova förmiddagslur...
Som tur var vaknade hon efter en ganska kort stund och var glad igen, så hon fick sig en powernap och så kunde jag ta upp henne. Hon börjar dock bli rätt grinig igen nu efter en halvtimme-timme, men det gör ju även Lilly, så jag ska bara göra mig i ordning och så går vi ut och går, så kanske de kan sova samtidigt. Hopp iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar