lördag 8 mars 2014

Avdelningen konstiga kroppen

Idag har jag haft på mig ett par shorts från UniQlo, som är så sabla snygga, men en aning tighta över magen, eftersom magen fortfarande är ett par centimeter större än förut. Och det är väl en sak att det blir lite obekvämt när kläder sitter åt, men det är inte bara det: min mage är fortfarande öm sen kejsarsnittet! Är inte det konstigt? Det gör inte ont inne i magen, utan det är utanpå huden som jag fortfarande känner av ibland att det är ömt. Fyra och en halv månader senare. Jag tycker det är mycket märkligt. Det är inte bara runt själva snittet där de skurit av nerver och grejer, utan högre upp, mellan ärret och naveln. Är det nån mer som blivit snittad som känner igen det här?
Så nu när vi kommit hem efter att ha varit och sagt hej till en popstjärnekompis som ska spela på Landet vid Telefonplan ikväll och sen ätit middag på Svenska Hamburgerköket så åkte mysbyxorna på igen, sorgligt nog.
Här hittade jag en bild på shortsen från när de var nya, köpta i Paris i september 2011.
























Jag verkar dessutom ha åkt på underlivssvamp efter antibiotikakuren mot bihåleinflammationen - jag var ju färdig med kuren för en vecka sen, tror jag det var, men igår kväll började det svida så att jag fick gå och köpa Canesten idag, så jag hoppas det går över snart.
Nu blir det barnfamiljsnöje här: Melodifestivalfinal! Om jag orkar vara Pop-Sara igen sen så blir det konsert på Landet efteråt.

4 kommentarer:

  1. Min kompis som blivit snittad har pratat om att det gjort ont lång tid efteråt. Vet inte exakt var, dock, men jag tycker jag känner igen det du beskriver från hennes berättelse! Gissar att det är ännu en sån där sak kring förlossningar som man inte pratar om/inte får veta innan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, trevligt att höra att jag inte verkar ensam om det.
      Att man har underlivssvamp ska man kanske inte heller prata om när jag tänker efter. ;)

      Radera
  2. Känner också igen det där att vara öm efter snittet. Är ju strax över 6 månader för min del och jag känner fortfarande av lite, även om det blivit bättre.

    Ang svamp.. Vill rekommendera Diflucan, som man nu visst kan köpa receptfritt. Jag har inte så bra erfarenheter av Canesten eller Pevaryl.. Hej überkänsliga slemhinnor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Diflucan känner jag igen, undrar om det var det jag fick på recept en gång för många år sen..? Har för mig att det funkade bra för mig också. Men Canestenen verkar faktiskt ha funkat rätt bra hittills - det är inte bra än, men definitivt bättre sen jag började med det i alla fall.

      Radera