tisdag 11 februari 2014

Tre barn är fler än två föräldrar

Två föräldrar är för få för tre små barn. Alfred har vaknat tre eller fyra gånger (har redan tappat räkningen) sen han lade sig för tre timmar sen, eftersom han är förkyld och lite febrig, och under tiden jag var hos honom senast har både Flora och Lilly hunnit arbeta upp sig till smärre hysteri. Detta trots att båda knappt gjort annat än ätit hela kvällen; både bröstmjölk och ersättning. 
Nu dubbelammar jag dem i hopp om att de ska kunna somna sen (men Lilly har inte riktigt lyckats lugna sig än), och så är Christopher beredd på att sova inne hos Alfred, och så får jag "möblera" tvillingarna så jag når dem båda om jag är ensam.
Men naturen har visst inte riktigt tänkt igenom det här med att ge tvillingar till någon som redan har barn - man borde faktiskt fått minst en extra arm på köpet. Bygger man ändå två barn borde man väl kunna fixa en arm åt sig själv också samtidigt, eller hur? Kommande generationer får lösa det, och under tiden får vi väl låta bli att sova, helt enkelt. 

4 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med... Hoppas Alfred kryar på sig snabbt! /Matilda som är o-inloggad på makens dator

    SvaraRadera
  2. Om att man behöver fler armar alltså. /Matilda som postade litet för snabbt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får köra lite industridesign och komma på en lösning på det där. ;)

      Radera
    2. Ja, vi kan bli cyborgs! Det vore grymt!

      Radera