tisdag 25 februari 2014

Älskade syster

Idag skulle min älskade storasyster Fina fyllt 44. Istället fick hon cancer och dog en och en halv månad innan sin 32-årsdag. Trots att det gått ofattbara 12 år sedan jag såg henne sist finner jag fortfarande inte ord för hur oerhört fel det var att hon dog, för att hon inte får se sin fantastiska dotter växa upp och för hur mycket jag saknar henne. Att mina tre barn inte får träffa sin andra moster (de har ju tack och lov en kvar, åtminstone) är också en ständig källa till sorg.
När jag började leta på min externa hårddisk efter en bild på henne hittade jag en massa inscannade diabilder från vår barndom i Danmark, plus några andra, och jag kan inte låta bli att dela med mig av en hel bunt.
Eftersom Blogger bråkar med mig när jag försöker lägga in bildtexter när jag lagt upp många bilder (de hamnar antingen vid sidan eller så blir det tusen blankrader i mobilversionen) skriver jag allt här uppe istället.
1. Finas bröllop 1995
2. Jag, Finas dotter Stella och Fina gör ansiktsmasker i stugan 2001
3. En av de sista bilderna jag har på alla oss tjejer/kvinnor/flickor i familjen, från sommaren 2001. Fina var sjuk, men hade det av och till ganska bra i stugan i Kärra, och gick med på ett foto taget med självutlösare i köket fast hon inte kände sig vidare snygg - och i rättvisans namn ska ju sägas att vi andra osminkade sommarlediga också såg rätt risiga ut. :) Överst: jag (för ovanlighetens skull med långt hår), lillasyster Johanna och mamma, och så Fina och Stella.
4-8. Systrarna, ca 5 och 3 år. Fina var min stora idol!







2 kommentarer:

  1. Åh, så ledsen jag blir för din skull. Jag har två systrar, en äldre och en yngre, och kan inte tänka mig livet utan dem. Mycket fina bilder!
    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns fortfarande overkligt...

      Radera