torsdag 6 februari 2014

Könsbundet

Det tog flera veckor innan jag slutade reflexmässigt lyfta på en flik på blöjan för att kolla så snoppen ligger rätt innan jag knäpper den - på tjejerna.
När vi var på BB med nyfödde Alfred fick vi lära oss att på små pojkar ska man alltid se till att snoppen pekar neråt i blöjan, för annars kan det läcka kiss lite varstans, så alltid när jag tar på honom en blöja knäpper jag ena sidan först, sen lyfter jag lite på andra sidan för att kolla så snoppen ligger rätt alternativt peta ner den, innan jag knäpper andra sidan. Och det här satt i så hårt att jag alltid gjorde likadant med tjejerna, och upptäckte varje gång förstås att det inte fanns något som man skulle rätta till. Nu äntligen när de är 15 veckor gamla har jag vant mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar