torsdag 20 februari 2014

Andra dagen

Jamen då kör vi! Dag 2 ensamma.
Vi hade en riktigt bra natt åtminstone: jag var så trött igår att jag knappt kunde stå upp, och tjejerna var pigga som mörtar. Lilly somnade i alla fall vid halv ett, så då fick jag lägga mig och så kom Christopher med Flora senare. Sen sov jag nästan ostört till kvart i fem! Då vaknade Lilly och tog faktiskt bröstet utan krångel, så jag kunde slumra till igen tills Flora behövde mat kvart i sex. Innan dess drabbades jag dock av den iskalla skräcken att Flora skulle dött i sömnen för hon inte gett ett ljud ifrån sig på så många timmar, men så hörde jag henne andas när jag lyssnade, så jag kunde lugna mig. 
Och sen somnade vi om tills min antibiotika-väckarklocka ringde klockan åtta (tyvärr, annars hade vi kunnat sova längre). Sen var det dagislämningskaos igen. Men nu kör vi! (Känns som att det skulle bli lättare att hantera två små barn samtidigt om *äckelvarning* det inte konstant runnit blodigt snor ur den ena näsborren och neongult ur den andra bara...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar