onsdag 12 februari 2014

Sjukstuga light

Alfred blev ju sjuk igår; snorig, hostig och lite febrig, och det har hållt i sig idag, fast med lite mindre feber. Och i morse vaknade Flora med en otäck hosta - hon har tack och lov inte hostat så ofta, men när hon väl hostar så låter det lite kruppigt, och någon gång har hon kräkts av den och blivit väldigt ledsen. Hon har snarkat lite när hon sovit också, så lite snorig är hon nog, men inte så illa heller, och ingen feber (än). Lilly har haft lite problem med täppt näsa sen hon föddes, så hon behöver ofta lite bröstmjölk i näsan på morgnarna, men det har inte varit någon skillnad idag än, men vi får väl se. Fast hon är hes, men det har hon varit i nån vecka redan - hon låter så fantastiskt ynklig ibland när hon gråter... Själv började jag få ont i halsen igår kväll, men satte direkt igång med ColdZyme, så det har åtminstone inte blivit värre under dagen. Christopher har varit lite halvförkyld i en vecka eller så redan.
Vi skulle annars ha åkt och träffat de där kompisarna med tvillingar idag istället, det som vi sköt upp från förra veckan, men nu måste vi försöka skjuta fram det en vecka igen. Inte det lättaste det där att få så många barn att vara friska samtidigt i vabruari.
Alfred har faktiskt när jag tänker efter varit sjuk just runt sin födelsedag båda sina födelsedagar hittills, men nu kan vi ju hoppas att han hinner bli frisk till den i år i alla fall (han fyller på måndag).
Imorgon skulle jag gått ut och fikat med mammagruppen, men eftersom Christopher har en bokad jobblunch imorgon och inte kan stanna hemma med Alfred så får jag göra det istället. Tur då att jag bakade kanelbullar och blåbärsbullar idag och semmelbullar härom dagen. :) Alltså, jag äter och äter och äter! Det är ju mest på grund av amningen som jag är så hungrig och sugen jämt, och också tack vare amningen som jag inte blir tjock som en val av det. Jag känner mig som en hetsätare ibland - eftersom vi lägger oss så sent jämt hinner jag bli hungrig innan vi kommer i säng, och ofta proppar jag i mig onödigt mycket då. Härom kvällen skulle jag ta en knäckemacka, men den var ju så god att jag tog en till. Och en till. Sen insåg jag att det faktiskt fick vara nog, jag skulle ju bara gå och sova (eller ja, "sova", som det ju är nu för tiden). Ska bli intressant att se om jag kommer ha vant mig vid allt ätande när jag slutar amma eller om det blir lätt att sluta då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar