tisdag 18 februari 2014

Länkfest

Måste dela en länk till, som en gammal vän till min syster lade upp på Facebook härom dagen. För mig som är Japan-fantast är det här helt fantastiskt roligt, men jag tror nog man kan uppskatta det även om man inte tycker att allt som har med Japan att göra är överjordiskt coolt. Klicka på länken, som leder till en fras som översätts på Google Translate, och sen ska du klicka på den lilla högtalarsymbolen i den högra rutan (den med den japanska översättningen alltså).
http://translate.google.com/#en/ja/....7777....7777
Jag har lyssnat på det nån gång om dagen sen jag såg länken, för det gör mig så glad. :) Och det bästa är att det här är ju på riktigt, 7 på japanska uttalas faktiskt "nana", och punkt uttalas "dottu" efter engelskans "dot" - precis som t.ex. "aisu kuriimu" (ice cream), "booru" (ball) eller min personliga favorit "furanneru" (flannel).
Jag måste nog köra igenom min japanska språkkurs igen, bara för att det är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar