måndag 10 februari 2014

Förskolekö

Sådär, nu har jag varit lite halvduktig och ställt tvillingarna i förskolekö! Det slog mig idag att det ju är bäst att göra det innan de blir 6 månader, eftersom det är då det börjar räknas kötid, och eftersom tid så ofta rinner iväg så fort var det lika bra att göra det på en gång. Halvduktig var jag dock bara eftersom jag inte orkade lägga till nån mer förskola än den Alfred går på, trots att man kan välja upp till fem stycken. Jag hoppas i och för sig på syskonförtur där.
Startmånad maj 2015 - det ser så oerhört avlägset ut med 2015! Härligt avlägset, faktiskt.
Men: vi planerar ju att flytta till Malmö om kanske ett år eller så, och blir det av då kommer vi ju behöva förskola där istället, men om reglerna där är som här kan man inte ställa sig i kö förrän man har en adress där, så det går ju inte göra nu. Jag får kolla upp reglerna närmare sen när vi bestämt oss - har vi tur funkar det likadant där som här med garantiplats inom några månader från önskad startmånad, och då ska det väl lösa sig. Det känns dock redan nästan lite sorgligt i förtid om tjejerna inte ska gå på Alfreds förskola här, för vi älskar fröknarna på småbarnsavdelningen! Alfred har ju just bytt till mellanavdelningen, men vi saknar alla dem litegrann redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar