onsdag 19 februari 2014

Hej antibiotika

Eftersom jag inte blivit bättre, utan snarare en liten aning sämre när jag vaknade i morse ringde jag vårdcentralen och fick en tid 10.30. Träffade en snäll liten läkare som sa att jag visar alla tecken på att ha en bihåleinflammation som kräver antibiotika eftersom den inte alls tänker gå över av sig själv och om jag låter den vara kanske man måste sticka hål i mig. Så så var det med det. Och han tyckte inte jag skulle använda Nasonex när jag ammar, trots att jag frågat Läkemedelsupplysningen om det var okej och de sa ja - nåt om att man ska ta det om fördelarna för mamman uppväger nackdelarna för barnen, och det tyckte han alltså inte att de gjorde, särskilt inte när jag ska ta antibiotika istället. Så hej igen Kåvepenin, som jag åt i somras mot GBS-urinvägsinfektionen (utan resultat, verkade det som) - eller snarare den billigare kopian som apoteket sålde på mig istället. Återigen tio dagar med timräknande mellan måltider. Nåja, då blir det väl kanske mindre småätande, alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar