tisdag 7 maj 2013

VAB

Den här lilla underbara varelsen (Alfred, that is) är förkyld med feber, så vi var hemma tillsammans igår och kommer vara det även idag. Vi har tittat på jättemycket film både på YouTube och dvd och haft det ganska mysigt, men det får mig ändå att oroa mig lite för sen: känns som att det kommer bli en aning jobbigare om alla tre barnen lyckas bli sjuka samtidigt - eller kanske ännu värre: på rad efter varann (i alla fall om man ser det VAB-mässigt från jobb). Mardrömmen: alla tre magsjuka samtidigt...
Det ska tilläggas att vi har haft tur med Alfred; han har varit sjuk väldigt lite, om man jämför med andra barn. Jag tror han har ärvt mitt immunförsvar - jag är väldigt sällan sjuk. Så jag kan ju åtminstone hoppas på att även de där små också kommer brås på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar