onsdag 15 maj 2013

Utlandet utmattar

Som jag nämnde åkte jag med Alfred och min mamma till Helsingör idag. Det var en solig och fin dag, och vi åkte från sommarstugan på förmiddagen till Helsingborg och tog färjan över vid ett-tiden. Hälsade på mammas väninna en snabbis och gick sen och åt supergoda smørrebrød på Axeltorv - vi fick nobba ett ställe först för att de inte hade med flæskesteg, vilket var det jag helst ville ha. Men där fick jag ett med flæskesteg, ett med leverpastej och ett med räkor för 50 DKK. Som hittat!

Sen gick vi i lite affärer och sen gick vi till en mataffär (Alfred har på sistone börjat gilla att handla mat, han började tjata om att "handla mååt" när vi gick i andra affärer) och köpte lite danskt godis och rågbröd, och sen tog vi färjan tillbaka. Det var bara en ungefär tretimmarstripp, men vad trött jag blev! Jag kände när vi var på väg tillbaka till färjan att mina fötter hade börjat göra ont, och när vi satte oss ner på färjan (efter att jag köpt lite mer godis) att jag var helt utmattad.
Mamma och Alfred på en pittoresk liten gata

När vi kom hem till mammas lägenhet satte jag mig ner, och insåg att jag nog druckit för lite under dagen, så jag tog ett stort glas vatten och kände mig en aning bättre, men behövde vila, vilket ju är svårt när man har en tvååring att ta hand om också. Jag har det oerhört lyxigt den här veckan som är hos mamma som tar hand om precis allting praktiskt åt oss (Christopher är hemma och jobbar), men det är ändå inte lätt att ta det helt lugnt med Alfred. Men jag känner verkligen skillnad nu mot för några veckor sen, jag är verkligen piggare nu, så även om jag inte mår helt bra än så är ju andra trimestern ändå bra mycket bättre hittills än första!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar